Pazartesi, Mart 22, 2010

educommons kurulumu -1

Son blog girdisini 1 Nisan 2009'da yazmışım, şaka gibi :) Neyse bir yıl dolmadan bir girdi daha yazıyorum.

Educommons kurulumu ile ilgili pyhon'dan bağımlılıklarından doğan bir takım sıkıntılar olduğu için buraya kurulum adımlarını yazıyorum.

Aslında burada anlatıldığı gibi oluyor ama bir kaç ufak değişiklik olabiliyor:

1. educommons'u sitesinden indiriyoruz.
2. python 2.4.4'ü buradan indiriyoruz (çünkü sadece bu python sürümünde çalışıyor). educommons'un resmi stesinde 2.4 gerektiği söylenmiş. 2.4.6 ile çalıştıramamıştım.
3. İndirilen python kurulum dosyasını /usr/local gibi bir yerde açıyoruz ve klasik ./configure
make
make install
üçlüsüyle kuruyoruz.
4. educommons kurulum dosyasını açıyoruz ve içinde:
python2.4 bootstrap.py
komutuyla geerkli dizinlerin oluşturulması ve kurulum ayarları dosyasının üretilmesi,
bin/buildout
ile paketlerin derlenmesi, gerekli olanların internetten indirilmesi, ve kurulması gibi uzunca bir işlem yapılıyor. Burada hata alınması muhtemel. Benim kurulumumda 2 hata vardı fakat bağımlılıklardan dolayı sisteminizden olmayan paketlerden ötürü :) daha fazla hata çıkabilir.
Birinci eksik paket libxml2 ile ilgili idi ve ubuntuda
sudo apt-get install libxml2-dev
ile kurdum. İkinci eksik ise mocker ile ilgiliydi ve bunun tesler ile ilgili olduğunu düşünerek buildout.cfg dosyasındaki mocker ile ilgili 2 satırı comment out ederek sorunu aştım.

Kurulumdan sonra sunucuyu başlatmak için:
bin/instance start

komutunu kullanıyoruz. Çalıştığını görmek ve zope sunucuyu yönetmek için web tarayıcımızdan:

http://localhost:8080/manage

adresini açıyoruz. Yetkili kullanıcı adı ve parolası admin/test1234

Bir sonraki girdide yönetim arayüzü kurulmasını yazacağımı ümid ediyorum.

Hiç yorum yok: